Klasické DVD balenie s trochu "zavádzajúcou" titulnou fotkou, podľa ktorej by ste čakali všetko iné, iba nie to, čo nakoniec príde:)

Vynikajúci obraz a vynikajúca hra s grafikou, kamerou, strihom, farbami, prelínania a drobnosti, ktoré robia film unikátnym a ktoré si famózny obraz zaslúžia.

Pôvodná stopa i český dabing sú po technickej stránke v poriadku, český dabing je vydarený a bez chýb.

Napriek tomu, že ide o DVD, tak je tu hneď niekoľko bonusov, od vynechaných scén, až po pár krátkych dokumentov z nakrúcania. Všetko s titulkami.

Ako spomínal, podľa titulnej fotky by ste očakávali niečo iné, než vidiecky pscyhohoror zo súčasného vidieka. Nádherne nakrútené, zmysluplne napísané, výborne zahrané.

Logan | 20.8.2013 19:59

Středoškolačka India žije na rozlehlém rodinném sídle s matkou, otcem a služebnou. Pak však dojde k nehodě a její otec umírá. Pohřeb se koná v den jejích osmnáctých narozenin. V ten den pozná také svého charismatického a přesto podivně znepokojivého strýce Charlieho. K Charliemu je také, jak se zdá přitahována vdova Evelyn. S jeho příchodem jakoby do sídla pronikla zvláštní atmosféra. Nejdříve zmizí služebná a pak i tetička Gwendolyn, která se před tím snažila Indie něco sdělit. India Charlieho potkává takřka na každém kroku a začíná být jasné, že spolu budou mít společného víc, než jen příbuzenský vztah. To se naplno projeví ve chvíli, kdy se Indiu pokusí znásilnit její spolužák. Charlie je jako vždy v pravý čas na pravém místě a nekompromisně zasáhne. Po dalším nočním pohřbu začne India sama pátrat v historii svého otce a strýce a objevuje děsivé skutečnosti. Současně je však k Charliemu stále silně přitahována. Tak jako tak bude muset v brzké době dojít ke krvavému rozuzlení.

Za psychothrillerem Stoker stojí jihokorejský režisér Park Chank-Wook (např. Oldboy, Nebohá paní Pomsta). Začátek má sice pomalejší rozjezd, kdy se buduje tíživá a nevyzpytatelná atmosféra, ale s první vraždou se film rozjíždí. Jde o celkové audiovizuální dílo, takže diváka zasypávají symbolické obrazy a různé zvuky, které přispívají ke konečnému zajímavému výsledku. Výborné výkony také podávají herci ve třech nejdůležitějších rolích, a sice Mia Wasikowska jako India, Metthew Good jako strejda a Nicole Kidman jako labilní matka. Snímek je určen spíše náročnějším divákům, jejichž zájem o filmy neklouže po povrchu, ale snaží se do věcí pronikat hlouběji. Ti by si měli snímek užít naplno.

DVD Stoker vyšlo v České republice v distribuci společnosti Bontonfilm, a.s. Disk obsahuje perfektní anglický a český zvuk Dolby Digital 5.1. Film je podpořen titulky v mnoha jazycích včetně českých a anglických. Obraz je čistý a ostrý a je ve formátu 16:9 (2.40:1).

Na českém dabingu se podíleli: Terezie Taberyová - Mia Wasikowska (India), Simona Vrbická - Nicole Kidman (Evelyn), Lukáš Hlavica - Matthew Goode (Charles Stoker), Hana Talpová - Phyllis Somerville (paní McGarricková), Václav Rašilov - Alden Ehrenreich (Whip), Jana Altmannová - Jacki Weaver (Gwendolyn), Zbyšek Pantůček - Dermot Mulroney (Richard Stoker), Andrea Elsnerová - Judith Godrèche (doktorka Jacquinová), Petr Pospíchal - Ralph Brown (Šerif), Michal Holán, Jiří Havel, Daniel Rous, Petr Neskusil, Robin Pařík, Vojtěch Hájek, Jiří Schwarz, Martina Hudečková, Jakub Saic, Martina Kechnerová, Kristýna Valová, Kateřina Lojdová, Petr Gelnar a další.

Překlad: Petr Miklica
Produkce: Ivana Prejdová, Veronika Dvořáková
Dialogy a režie: Eduard Jenický