Hodnocení PŘÍBĚH MÉHO SYNA (DVD)

Celkem hodnocení: 1 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:20.8.2013
Logan | 20.8.2013 15:42

Mladá italská studentka Gemma přijela v roce 1984 do Jugoslávie, aby napsala práci o slavném jugoslávském básníkovi. Průvodce jí dělá svérázný básník a dobrodruh Gojko, který jí seznámí se svou partou umělců. Gemma potká také svou osudovou lásku, amerického fotografa Diega. Přes určité peripetie spolu oba žijí několik let v Římě, také se bohužel ukáže, že Gemma nebude mít nikdy děti, což oba mrzí. Když vypukne v Jugoslávii válka, vydávají se za kamarády do Sarajeva. Zde se naskytne možnost koupit si dítě od místní hudebnice Asky. Válka pak vtrhne přímo do Sarajeva a manželé se odloučí. Gemma s novorozencem Pietrem, které koupila od Asky, a u kterého předpokládá Diegovo otcovství, se dostane do Itálie. Diego zůstává v Sarajevu. Po mnoha letech, když je již Pietro skoro dospělý, dostává Gemma od Gojky pozvánku. Gemma se s Pietrem vrací na známá a osudová místa jejího života a Gemma dostane konečně možnost dozvědět se, co se stalo s její láskou Diegem a jaký je vlastně příběh jejího syna.

Snímek Příběh mého syna byl natočený režisérem Sergio Castellitto podle novely Magaret Mazzantini. Ve filmu sledujeme několik rovin. Jedna je v současnosti a druhá se odehrává v minulosti v průběhu několika let. Částečně v Itálii, ale většinou v Sarajevu. Snímek má sice pomalejší a zmatenější rozjezd, ale jak mile si zvyknete na střídání časových linií, není problém se v příběhu orientovat. Film stojí především na perfektních hereckých výkonech, ale i na silném zamotaném příběhu, k jehož konečnému rozuzlení dojde prakticky až v úplném závěru.

DVD Příběh mého syna vyšlo v České republice v distribuci společnosti AQS, a.s. – divize Magic Box. Disk obsahuje kvalitní anglický a český zvuk Dolby Digital 5.1, přičemž ve filmu se stejně mluví anglicky, srbsky i italsky. Film je podpořen českými titulky. Obraz je ostrý v chladných barvách. Formát obrazu je 16:9 (2.40:1). Na disku nejsou žádné bonusy.

Na českém dabingu se podíleli: Dana Černá - Penélope Cruz (Gemma), Radek Hoppe - Emile Hirsch (Diego), Libor Hruška - Adnan Haskovic (Gojko), Kateřina Petrová - Saadet Aksoy (Aska), Petr Neskusil - Pietro Castellitto (Pietro), Jaroslav Horák - Luca De Filippo (Armando), Libor Terš - Sergio Castellitto (Giuliano), Dana Pešková, Zdeněk Mahdal, Zdeněk Maryška, Klára Nováková, Kristýna Valová, Jakub Saic, Otakar Brousek ml., Radana Herrmannová, Zbyšek Horák, Antonín Navrátil, Apolena Veldová, Petr Gelnar, Bohdan Tůma a další.

Dialogy a režie: Jiří Balcárek

70 %