Hodnocení Stav milosti (DVD)

Celkem hodnocení: 1 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:11.11.2013
Logan | 11.11.2013 18:09

Terry Noonan vyrůstal v newyorkské čtvrti Hell´s Kitchen obývané převážně obyvateli s irským původem. Po dvanácti letech se sem vrací a kontaktuje své staré známé. Přes kamaráda Jacka se dostane k jeho staršímu bratrovi Franka, ze kterého se stal šéf místního zločineckého gangu. Frank Terryho přibere do organizace a pověří ho vybíráním výpalného. Více než to se však Terry musí starat o divokého a nevyzpytatelného Jacka, který moc chlastá a pak dělá problémy, což je to poslední co Frank právě teď potřebuje. Hodlá totiž navázat spolupráci s italskou mafií a Jackovi excesy mu tento záměr neustále komplikují. Frankovi se jeho skupina pomalu rozpadá pod rukama, až dostane od italského bosse zásadní ultimátum. A aby toho nebylo málo, Terry začíná emocionálně nezvládat fakt, že je policistou v utajení nasazeným přímo na Franka a jeho lidi.

Snímek režiséra Phila Joanou z roku 1990 je příjemným a staromilsky natočeným zářezem do gangsterského žánru. Přestřelky jsou dobře a krvavě natočené, postavy uvěřitelné, temnější atmosféra povedená. Filmu by sice slušelo trochu prostříhat, aby se zejména cca v polovině filmu zrychlilo tempo děje, ale dostatečně to vynahrazují herecké výkony všech zúčastněných a soundtrack od legendy Ennia Morriconeho a „špinavého“ Ira Shane MacGowana.

DVD Stav milosti vyšlo v České republice v distribuci společnosti AQS, a.s. – divize Magic Box. Obraz je víceméně ok, ale je na něm poznat doba vzniku, takže obličeje postav občas vlní jako u starých kazet VHS. Formát obrazu je 16:9. Na zvuku je také patrný zub času, ale není to nic, co by se nedalo přežít. Jazyk je v angličtině a češtině Dolby Digital 5.1. Film je podpořen českými titulky, bohužel asi v polovině filmu se začaly titulky předbíhat, což působilo dost rušivě. Na disku nejsou žádné bonusové materiály.

Na českém dabingu se podíleli: Pavel Vondra - Sean Penn (Terry Noonan), Jan Šťastný - Ed Harris (Frankie Flannery), Alexej Pyško - Gary Oldman (Jackie Flannery), Jitka Ježková - Robin Wright (Kathleen), Zdeněk Hruška - John Turturro (Nick), Jan Hanžlík - Burgess Meredith (Finn), Libor Terš - R. D. Call (Pat Nicholson), Petr Oliva - Joe Viterelli (Borelli), Jakub Saic - John C. Reilly (Stevie McGuire), Jana Páleníčková, Antonín Navrátil, Jan Maxián, Zuzana Schulzová, Šárka Vondrová (jako Šárka Brázdová), Zdeněk Maryška, Marek Libert, Bohdan Tůma, Viktorie Taberyová a další.

Překlad: Marie Nováková
Zvuk: Antonín Němec
Produkce: Iva Koudelková