Hodnocení Jako za starejch časů (DVD)

Celkem hodnocení: 1 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:3.10.2013
Logan | 3.10.2013 17:36

Starý gangster Valentine, pro kamarády Val, je po 28 letech propuštěn z vězení. Před branou na něj čeká jeho parťák a nejlepší kamarád Doc. Zaveze ho do města a na Valovo přání se večer vydávají na pařbu. Byl by to normální kamarádský tah po barech, bordelech apod., nebýt faktu, že Doc musí kamaráda Vala zabít, a to na pokyn místního zločineckého bosse, který Vala viní ze smrti svého syna. Docovi se do splnění úkolu moc nechce a popravu stále odkládá. Val se mezitím rozhodne na noční tah přibrat i dalšího bývalého kumpána Hirsche, který momentálně trapně dožívá v domě s pečovatelskou službou. Společně zažijí ještě trochu toho vzrušení, ukradnou auto, zachrání dívku v nesnázích. Nicméně ráno se neúprosně blíží a s tím se krátí i stanovená lhůta. Doc se bude muset rozhodnout, zda je pro něj důležitější celoživotní kamarádství nebo šéfova touha po pomstě.

Snímek z gangsterského prostředí tentokrát dává prostor zločincům v důchodě. Postavy jsou sice již v pokročilém věku a musejí polykat hrsti prášků, aby všechno fungovalo, ale když je potřeba sáhnout po zbrani, nebo použít pěsti, tak platí rčení „co se v mládí naučíš, ve stáří jako když najdeš“. Tomu odpovídá i pomalejší tempo, na které když si divák zvykne, muže se do filmu ponořit a naplno si užívat kvalitní herecké výkony všech zúčastněných v čele s Christopherem Walkenem, Al Pacinem a Alanem Arkinem. Kdyby byl trochu jinak, lépe a realističtěji, natočen konec, bylo by i mé hodnocení o něco vyšší.

DVD Jako za starejch časů, vyšlo v České republice v distribuci společnosti AQS, a.s. – Divize Magic Box. Obraz je v pořádku, přehledný i v nočních scénách, kterých je ve filmu mnoho. Formát obrazu je 16:9 (2.35:1). Zvuk je ve standardní DVD kvalitě tedy bez problémů. Jazyk je v angličtině a češtině Dolby Digital 5.1. Film je podpořen českými titulky. Z menu není možno vybrat kapitolu. Na disku nejsou žádné bonusy.

Na českém dabingu se podíleli: Jiří Prager - Al Pacino (Val), Jiří Plachý - Christopher Walken (Doc), Vladimír Brabec - Alan Arkin (Hirsch), Jitka Ježková - Addison Timlin (Alex), René Slováčková - Lucy Punch (Wendy), Kateřina Březinová - Vanessa Ferlito (Sylvia), Šárka Brázdová - Julianna Margulies (Nina), Zdeněk Maryška - Mark Margolis (Claphamds), Pavel Vondra, Tereza Chudobová, Antonín Navrátil, Hana Talpová, Zbyšek Horák, Petr Neskusil, Kristýna Valová, Anna Suchánková, Jakub Saic a další.

Dialogy a Režie: Jiří Balcárek
Vyrobila: Tvůrčí skupina Josefa Petráska ve studiu Pro-Time v roce 2013

65 %