Hodnocení CARMEN (DVD)

Celkem hodnocení: 6 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:30.12.2013
Uživatel z e-shopu marsalek | 30.12.2013 20:00

Logan | 13.11.2013 18:23

Ve španělském městě starosta Mendoza oslavuje zásnuby své dcery Katariny s policejním důstojníkem Josém Riverou. Budoucí ženich se však v noci setká s divokou cikánkou Carmen, která si ráda s muži zahrává a motá jim hlavy. Mezi Carmen a Josém přeskočí jiskra, kterou se statečný policista sice snaží dusit, ale ne moc úspěšně. Carmen přijela do města s větší skupinou potulných světoběžníků a kejklířů, což pochopitelně vyvolá rozruch. Navíc padne divoká kráska do oka i policejnímu šéfovi Zunigovi, což vede k nevyhnutelnému konfliktu mezi soky v lásce. Jeden z nich umírá a vina je hozena na toho druhého, protože v pozadí se pohybuje ještě jeden zhrzený milenec. Příběh se pak vine dál až do tragického finále.

Předem je potřeba zmínit fakt, že toto dílko nemá dějově moc společného s Carmen od Georga Bizeta. Tato Carmen je záznamem úspěšného muzikálu, který byl uváděn v Hudebním divadle Karlín. Hudba je z dílny amerického skladatele Franka Wildhorna a libreto napsal Norman Allen. Pro Karlínské divadlo příběh zpracovali Egon Kulhánek a Adam Novák. Muzikál byl uvedený v hudebním nastudování Oty Balage. Jde o muzikál klasického Broadwayského typu. Snadno zaměnitelné muzikálové melodie jsou střídány s výstupy, které nad ostatní nezapamatovatelné, o něco vyčnívají. To vše je čas od času okořeněnou španělskou rytmikou a chabými pokusy o flamenko. Hudební čísla jsou střídána s mluvenými scénami. Záznam bohužel trpí častým neduhem obdobných muzikálových záznamů. Hudba je potlačena na úkor zpěvu, nebo naopak, což nepůsobí dobrým dojmem a občas to vyvolává dojem falešného nebo přinejmenším nepříjemného zpěvu a to i třeba u Lucie Bílé. Když už jsem zmínil tuto naši zlatou slavici, které si jinak docela vážím, tak ani její taneční projev, není zrovna z nejpřesvědčivějších a o divokosti a svůdnosti Carmen z jiných zpracování si může nechat jen zdát (např. ve filmu od Francesca Rosiho z roku 1984, ale i v opeře či muzikálech, o čemž se lze snadno přesvědčit třeba na youtube)

DVD Carmen vyšlo v České republice v distribuci NOGUP agency s.r.o. Obraz není moc povedený, ale jde to zvládnout. Kvalitou jde o standardní záznam divadelní hry, jaké se dávají běžně v televizi. Formát obrazu je 16:9. O zvuku jsem psal výše. Prostě klasický záznam živého představení. Jazyk je v češtině Dolby Digital 5.1. Film je podpořen anglickými titulky a českými titulky pro neslyšící. Jediným bonusem je trailer.

Obsazení: Lucie Bílá - Carmen, Dasha - Katarina, Jiří Korn – starosta Mendoza, Václav „Noid“ Bárta - Garcia, Peter Strenáčik – José, Pavla Břínková - teta Inéz, Lukáš Kumpricht – Zuniga, Athina Langoska - vědma

30 %

Uživatel z e-shopu Helena Licková | 21.10.2013 09:17