Po rozbalení vnějšího obalu jsem byl zděšen nápisem na papírovém vnitřním obalu, že je uvnitř "Rivalové2 - Blue ray". Naštěstí uvnitř byl požadovaný a objednaný Hořící keř....

Nevím o něm.

Kromě výše uvedeného zděšení se těším na vynikající kvalitu!

Uživatel z e-shopu Ondřej K. | 4.1.2014 10:52

Logan | 8.12.2013 16:59

Hořící keř

Dne 16. ledna 1969 se pod Národním muzeem v horní části Václavského náměstí pokusil upálit student Filozofické fakulty Univerzity Karlovi Jan Palach. Z dopisu, který na místě zanechal, se ukázalo, že tak učinil na protest proti vstupu „spřátelených“ vojsk Varšavské smlouvy. Navíc sám sebe označil, jako Pochodeň č. 1 a jestliže nebudou splněny jeho podmínky např. zrušení cenzury, budou následovat pochodně další. Tři dny nato zemřel. Po činu se rozjíždí paralelně několik dějů. Vysokoškolští se snaží vyburcovat generální stávku, zatímco policie chce vypátrat zmiňované Palachovi následovníky. Každopádně však čin vyburcuje celonárodní napětí, které je však s přituhující normalizací postupně dušeno. Na jednom politickém mítinku se poslanec Vilém Nový vyjádří ve smyslu, že byl Palach ke svému činu sveden pravicovými extrémisty napojenými na Západ, a že se nechtěl upálit, ale měl se polít eskamotérským studeným ohněm. Toto vyjádření hluboce urazí Palachovu matku a bratra, kteří chtějí poslance žalovat pro urážku na cti. V tom jim pomáhá zkušená advokátka Dagmar Burešová, která se vrhá do předem prohraného soudního procesu po hlavě.

Trojdílná minisérie z produkce HBO Europe natočila polská režisérka Agnieszka Holland, která v 60. letech studovala na pražské FAMU. První díl se soustředí na okamžiky po Palachově činu. Na studentské nepokoje a policejní vyšetřovaní. V druhém díle již přituhuje politická situace a děj se soustředí na přípravu soudního procesu, která je pak obsažen v díle třetím. Film je obsazen celou plejádou českých, ale i slovenský herců v čele s Ivanem Trojanem, Tatianou Pauhofovou, Jaroslavou Pokornou, Martinem Hubou, Janem Budařem či Vojtou Kotkem. Shlédnout tuto minisérii by mělo být povinností každého Čecha, aby si vše promysleli, než zas budou někteří tak nostalgicky vzpomínat na socialismus. Maličko zamrzí, že takový film musela natočit Polka, i když se vztahem k České republice. Součástí DVD je i papírový booklet se zajímavým povídáním o třech důležitých postavách příběhu.

DVD Hořící keř vyšlo v České republice v distribuci společnosti AQS, a.s. – divize Magic Box. Plastový obal DVD obsahuje dva disky a je ještě vložen do papírového obalu. Obraz je na české poměry velmi povedený a i digitální triky jsou na dobré úrovni. Formát obrazu je 16:9. Zvuku nelze nic vytknout a je také v pořádku. Jazyk je v češtině Dolby Digital 5.1. a Dolby Digital 2.0. Film je podpořen mimo jiné anglickými a slovenskými titulky a českými titulky pro neslyšící.

Bonusový materiál tvoří:

- Hudební videoklip
- Film o filmu