Uživatel z e-shopu Jana Ď. | 12.4.2017 13:53

Uživatel z e-shopu Radka P. | 27.3.2014 19:32

Docela pěkná výpravná pohádka.

Logan | 20.3.2014 11:29

Obraz je velmi povedený, se sytými barvami. Formát obrazu je 16:9 (1,78:1).

Zvuk je čistý a ostrý. Jazyk je mimo jiné v angličtině a češtině Dolby Digital 5.1. Film je podpořen mimo jiné českými titulky a českými titulky pro neslyšící. Osobně preferuji původní znění.

Na českém dabingu se podíleli: Robert Hájek - Freddie Highmore (Justin), Libuše Švormová - Julie Walters (babička), Rozita Erbanová - Saoirse Ronan (Talia), Jan Šťastný - Rupert Everett (Sota), Petr Rychlý - David Walliams (Melquiades), Anna Suchánková - Tamsin Egerton (Lara), Jan Vlasák - James Cosmo (Blucher), Ivana Milbachová - Olivia Williams (královna), Karel Gult - Michael Culkin (Sebastian), Petr Oliva - Charles Dance (Legantir), Milan Kačmarčík - Antonio Banderas (Clorex), Martin Stránský - Mark Strong (Heraclio), Jaromír Meduna - Alfred Molina (Reginald), Pavel Rímský - Barry Humphries (Braulio), Jan Szymik - Stephen Hughes (Copas), Jindřich Hinke, Ondřej Izdný, Tomáš Racek, Martina Šťastná, Ben Zdeňovec, Veronika Kabelová a další.

Překlad: Vojtěch Kostiha
Produkce: Majda Holubcová
Vedoucí výroby: Marek Hrazdil
Zvuk: Lukáš Polifka
Mix české verze: Pavel Dvořák
Dialogy a režie českého znění: Petra Jindrová
Vyrobilo: Studio Virtual v roce 2013

Animovaný snímek z produkce Antonia Banderase si vystačí bez nadpřirozených či pohádkových prvků. Kromě drobné magie se příběh odehrává v reálném světě, někdy na konci středověku. Z děje příjemně čiší rytířská atmosféra srovnatelná s hranými filmy tohoto typu. Celým příběhem se vine jemný humor, který překročí hranici infantility jen občas. Až na drobné výjimky ve filmu nevystupují prvoplánově komické či podbízivé postavy, jejichž jediným účelem by bylo rozesmát. Všichni ve filmu mají svůj účel a místo. Je cítit inspirace z tematicky podobných filmů, ale i z animáků všeho druhu. Animace je povedená, ale já v tomto ohledu nejsem perfekcionista a stačí mi málo. Jako že nejsem obecně milovník animovaných filmů, tak tento se mi opravdu líbil. Asi proto, že jsem necítil urputnou snahu tvůrců zaujmout hlavně děti. Zápletka sice není kdoví jak objevná, ale je svižně zpracovaná.

70 %