Hodnocení KOMORNÍK (DVD)

Celkem hodnocení: 1 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:9.3.2014
Logan | 9.3.2014 15:48

Obraz je povedený, ostrý s plnými barvami. Formát obrazu je 16:9.

Zvuk je v klasické DVD kvalitě. Jazyk je v angličtině a češtině Dolby Digital 5.1. Film je podpořen českými titulky.

Na českém dabingu se podíleli: Martin Zahálka - Forest Whitaker (Cecil Gaines), Valérie Zawadská - Oprah Winfrey (Gloria Gainesová), Filip Čáp - David Oyelowo (Louis Gaines), Pavel Vondra - Cuba Gooding Jr. (Carter Wilson), Filip Švarc - Lenny Kravitz (James Holloway), Svatopluk Schuller - Colman Domingo (Freddie Fallows), Aleš Procházka - Alan Rickman (Ronald Reagan), Jan Vondráček - Liev Schreiber (Lyndon B. Johnson), Zuzana Slavíková - Adriane Lenox (Gina), Nikola Votočková - Minka Kelly (Jacqueline Kennedyová), Filip Jančík - James Marsden (John F. Kennedy), Libor Bouček - Alex Pettyfer (Thomas Westfall), Dana Syslová - Vanessa Redgrave (Annabeth Westfallová), Jiří Prager - Robin Williams (Dwight D. Eisenhower), Daniel Krejčík, Milan Slepička, Jaroslav Horák, Antonín Švejda, Veronika Veselá a další.

Překlad: David Záleský a Markéta Záleská
Vyrobila: Tvůrčí skupina Josefa Petráska ve studiu Pro-Time 2014

Skutečnými osudy inspirovaný snímek režiséra Lee Danielse má dvě roviny. V první sledujeme osudy hlavního hrdiny Cecila. Nejprve jako negramotného černocha a později jako stále zkušenějšího číšníka až konečně oblíbeného komorníka v Bílém domě, kde Cecil obsluhuje během desítek let od Eisenhowera, přes Kennedyho až po Reagana. Druhá linie mapuje přes Cecilova staršího syna snahu černochů o dosažení rovnoprávnosti. Velmi povedené jsou masky a to jak skutečných osobností, tak i herců, kteří ve svých rolích přirozeně stárnou. Herecké obsazení je vskutku bohaté. Co postava, to zkušený, znýmý herec nebo alespoň nějaká „celebrita“. Tomu také odpovídají herecké výkony, které jsou vyrovnané a přesvědčivé. Určitou náladou či atmosférou by se film dal přirovnat k Forrestu Gumpovi, avšak bez humoru a nadsázky. Přesto snímek nenudí a dvě hodiny utečou jako nic.

70 %