Hodnocení Grandhotel Budapešť (DVD)

Celkem hodnocení: 1 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:19.7.2014
Logan | 19.7.2014 16:18

Plastový obal je vložen do papírového rukávku, na němž je vyobrazená většina hlavních postav.

Obraz je perfektní. Zcela odpovídá stylu snímku. Formát obrazu se mění podle doby děje. Je 16:9 (1, 85:1, 1,37:1 a 2, 35:1).

Zvuk je ve standardní DVD kvalitě. Jazyk je v angličtině a češtině Dolby Digital 5.1. Některé postavy však mluví i francouzsky či německy. Proto je lepší sledovat film v originále. Film je mimo jiné podpořen českými titulky.

Na českém dabingu se podíleli: Otakar Brousek ml. - Ralph Fiennes (pan Gustave), Ondřej Brzobohatý - Tony Revolori (mladý Zero Mustafa), Pavel Rímský - F. Murray Abraham (starý Zero Moustafa), Filip Blažek - Jude Law (mladý spisovatel), Terezie Taberyová - Saoirse Ronan (Agatha) / Léa Seydoux (Clotilde), Svatopluk Schuller - Mathieu Amalric (Serge X.) / Wallace Wolodarsky (Monsieur Georges), Václav Vydra - Adrien Brody (Dmitri), Vladislav Beneš - Willem Dafoe (Jopling), Jan Šťastný - Jeff Goldblum (Deputy Kovacs), Jan Vlasák - Harvey Keitel (Ludwig), Jiří Štěpnička - Bill Murray (monsieur Ivan), Ladislav Cigánek - Edward Norton (Henckels), Filip Čapka - Jason Schwartzman (monsieur Jean), Ondřej Vetchý - Owen Wilson (monsieur Chuck), Ladislav Frej - Tom Wilkinson (autor – starý spisovatel), Vanda Konečná - Tilda Swinton (Madame D.), Roman Hájek - Karl Markovics (Wolf) / Waris Ahluwalia (Monsieur Dino), Milan Slepička - Bob Balaban (Monsieur Martin), Jiří Prager - Larry Pine (monsieur Mosher), Petr Pospíchal - Fisher Stevens (monsieur Robin), Ivan Jiřík, Zbyšek Horák, Vladimír Brabec, Robert Hájek, Bohuslav Kalva, Martin Kubačák a další.

Bonusové materiály jsou v originále s českými titulky:

- Mendlův tajný recept na dortíky
- reportáž o hereckém obsazení
- reportáž věnující se režiséru Andersonovi
- fotogalerie

Snímek Wese Andersona se atmosférou nese přesně ve stylu jeho předešlých filmů. Dospělé postavy se bez rozdílu věku chovají jako velké děti, tedy zejména neztrácejí dětskou hravost a naopak zase děti jsou ti s dospělým pohledem na věc. Formálně je film rozdělen do několika časových rovin. Každá je jinak technicky zpracována, tak aby po vizuální stránce zhruba odpovídala době děje. Tím mám na mysli používání různých filtrů, poměr stran 4:3 a později 16:9 atd. Děj filmu je namíchán s příměsí romantiky, akce, honiček, napětí, ale i šílených a ujetých situací. Řada událostí se odehrává sice v jakémsi fiktivním vesmíru, ale vnímavější divák nebude mít problémy v jejich zasazení do naší reality či historie. Děj snímku jemně podkresluje příjemný a nevtíravý humor.
Tak jako jiné snímky Wese Andersona se může i tento pyšnit precizním a současně lahůdkovým obsazením. Vedle Andersonových stálých herců se objevují i noví, přičemž všichni do jednoho podávají perfektní herecké výkony, kdy je však stále patrná záměrná stylizace pro pana režiséra tak typická.
Již z faktu, že podoba snímku je natolik stylizovaná, vyplývá, že vizuální stránka je pastvou pro oči a upomíná na to, že i Wes Anderson je stále takový „dětina“ jako většina postav jeho filmů. Pochválit musím i dokonale padnoucí hudební doprovod, na němž se z velké míry podílel zkušený francouzský skladatel Alexandre Desplat.

Snímek si užijete tím více, čím je vám příjemný Andersonův osobitý styl vyprávění a nakolik jste ochotni přistoupit na jeho hru o „věčném dítěti“ v nás.