Bonusů na dvd málo vlastně jen jeden ale povedený takže aspoň něco malo jeto dvd takže zázraky nečekejte.

Povedený film který vynikne na domácím kině pobaví všechny co mají rádi tyto filmy doporučuju. Cena je taky super.

Logan | 6.12.2014 15:44

Obyčejný plastový obal.

Obraz je v povedený. Je dostatečně ostrý i čistý a přehledný v těch zásadních scénách. Formát obrazu je 16:9 (1.85:1)

Zvuk je ve standardním DVD formátu. Jazyk je v angličtině a češtině Dolby Digital 5.1. Film je podpořen mimo jiné českými titulky.

Na českém dabingu se podíleli: Ivan Jiřík - Richard Armitage (Gary Fuller), Vojtěch Hájek - Arlen Escarpeta (Daryl Kerley), Oldřich Hajlich, Irena Máchová - Sarah Wayne Callies (Allison Stone), Radek Škvor - Jeremy Sumpter (Jacob Hodges) + Chris Bellant (Dustin Cooper), Pavel Vondra - Matt Walsh (Pete Moore), Radka Malá (matka Allison), Bohuslav Kalva - David Drumm (Chester Campbell), Jitka Jirsová - Alycia Debnam Carey (Kaitlyn Johnston), Radek Hoppe - Lee Whittaker (Lucas Querrette), Ivo Novák (hlas televize KYPN a KFZA), Ludvík Král - Jon Reep (Reevis), Libor Terš, Svatopluk Schuller - Kyle Davis (Donk), Klára Nováková (dcera Allison), Roman Hajlich, Pavel Vondrák, Bohdan Tůma - Scott Lawrence (ředitel školy) + Frank Zieger (mistr na stavbě) a další.
Překlad: Ivan Kotmel
Vyrobila: ve Studiu Pro-Time, tvůrčí skupina Josefa Petráska, 2014

Bonusový materiál tvoří:
- Fingované bouře: Skutečné následky – o natáčení (v originále s českými titulky)

Katastrofický thriller s větší špetkou humoru a menší špetkou romantiky si rozhodně na nic nehraje. Již z názvu jde odhadnout o čem film je. Snímek režiséra Stevena Quale je rozložen na dvě části, které se různě prolínají. První je o lidech a v druhé hraje hlavní roli tornádo. Docela zajímavá je stylizace filmu. Jde o, jakože dokument, poskládaný z různých ručních kamer, mobilních telefonů, bezpečnostních kamer apod. Není to sice v dnešní době formát ojedinělý ani objevný a ani sami tvůrci ho nedodržují dokonale, protože v řadě scén by prostě lidé nenatáčeli, ale zdrhali. Zase na druhou stranu to snímku dodává jistou autenticitu a realističnost. K již zmíněnému dodám, že ta „lidská“ část filmu je rozhodně slabší. Postavy se často chovají jako idioti, nebo pronášejí omleté, patetické proslovy a dialogy. Naštěstí se to dá vydržet a zhruba až na dva okamžiky jsem se za ně necítil trapně. Jde prostě o to, zda přistoupíte tvůrcům filmu na jejich hru, s tím vás pak v přímé úměře film bude bavit více nebo méně. Úplně hloupé to ale zase není. O tom, že je film absolutně předvídatelný se snad nemusím rozepisovat.
Druhá, „tornádová“ část je dokonalá. Nepatřím nijak zvlášť k fanouškům katastrofických a podobných filmů, např. Twister jsem dosud neviděl a ani nehodlám, ale tentokrát jsem si to opravdu užil. Nástupy větrných smrští, od drobného ničení až po masivní destrukci jsou natočeny napínavě, většinou přehledně a některé scény jsou vskutku monumentální. Více než „obyčejnou“ přírodní katastrofu to na mě dělalo dojem nějakého útoku mimozemšťanů nebo biblickou apokalypsu. Toto přirovnání nemyslím ironicky, ale vážně a v dobrém. Technicky a trikově je vše profesionálně zvládnuto, což lze předpokládat a zážitek umocňuje burácivý zvuk.
Je jasné, že na V oku tornáda nikdo nepůjde v očekávání detailně prokreslených postav, nečekaných dějových zvratů či hereckých výkonů podle metody Konstantina Stanislavského. Ne, ne, zde je v hlavní roli pan Tornádo se svými krouživými pohyby a tomu je vše podřízeno. Jen je škoda, že ho nebylo ještě o něco více.

60 %