Hodnocení Pátrání po Sugar Manovi (DVD)

Celkem hodnocení: 1 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:25.5.2015
Logan | 25.5.2015 18:22

Obyčejná plastová krabička s vnitřním artworkem

Kvalita obraz je adekvátní dokumentu s řadou archivních záběrů. Formát obrazu je 16:9 (1,78:1)

Zvuk je ve standardní DVD kvalitě. Jazyk je v angličtině a češtině Dolby Digital 5.1, přičemž při českém dabingu je v pozadí slyšet anglický originál, jak bývá u dokumentů časté. Snímek je podpořen českými titulky a českými titulky pro neslyšící. Písničky jsou podpořeny českými titulky i při nastaveném dabingu.
Na českém dabingu se podíleli: Jana Hermachová, Bohuslav Kalva, Adéla Kubačáková, Petr Burian a další.
Překlad: Pavel Kříž
Zvuk: Ota Jelínek, Tomáš Potůček
Režie: Martina Weberová
České znění vyrobila: Společnost SDI Media pro HBO v roce 2014

Na disku nejsou bohužel žádné bonusy

Pátrání po Suger Manovi je životopisný, dokumentární film o muzikantovi jménem Sixto Rodriguez. Šlo o amerického rockového písničkáře tvořícího zejména v 70. letech minulého století. Snímek je poskládaný z rozhovorů s pamětníky z řad hudebníků, producentů, fanoušků atd., dále pak z ukázek hudebníkovy tvorby, které jsou někdy provázeny stylizovanými klipy, většinou však podkreslují dění v dokumentu. Kromě hudby se dokument soustředí i na Rodriguezovu životní odyseu, která zapříčinila, že americký hudebník, který naprosto propadl na domácí půdě, zaznamenal nesmírný úspěch v Jihoafrické republice, kde byly jeho desky ve své době úspěšnější než Beatles nebo Rolling Stones, a to aniž by to vůbec tušil. Snímek se snaží odpovědět právě i na tento paradox. Navíc sama Rodriguezova existence, kde žil a čím se živil, je zastřena tajemstvím, včetně různých fám o jeho šokující sebevraždě na pódiu. Takže sami fanoušci a dokumentaristé se pouští do takřka policejní práce ve snaze zjistit o svém idolu něco víc. A nalézat odpovědi se opravdu daří.
Snímek posbíral několik ocenění včetně Oscara za nejlepší dokument v roce 2013. Dle mého soudu zaslouženě.
85 %