Hodnocení Naqoyqatsi (Blu-ray)

Celkem hodnocení: 2 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:5.5.2017
corwin78 | 5.5.2017 08:24 | hodnotil v magazínu Film-Arena.cz

Standardní modrý Amaray, potisk pouze vnější strany coveru, zadní je čistě bílá. Jak cover tak potisk disku jsou ve stylu Naqoyqatsi, takže OK. Celkově nic extra, ale jedna hvězda za to, že tam není nic navíc, co by vadilo.

Těžko hodnotit, u něčeho tak specifického. Na vydání se docela dlouho čekalo, jestli si dobře pamatuji kvůli remasteringu digitálních částí filmu. Celkově se dá říci, že mastering obrazu je docela povedený, některé nedostatky, třeba chvění obrazu jsou spíše dány tím, jak se natáčelo - jedná se v podstatě o dokumentární snímek z roku 2002, čili digitální kvalitu dnešních AAA filmů nelze očekávat.

Audio stopa je vlastně jen geniální soundtrack Philipa Glasse ve vynikající kvalitě. Nabídka zvuku je stejně strohá jako všechno u tohoto disku, není co vybrat - nicméně dostáváte zvuk v DTS-HD MA 5.1, takže si není na co stěžovat. Nicméně na nějaký mix do 5.1 zapomeňte, zvuk je pouze stereo. Jelikož není co dabovat nebo opatřovat titulky, tak v tomto směru vlastně není co hodnotit, nicméně na konci je slovníkovým způsobem vysvětlen význam slova Naqoyqatsi a zde jsou automaticky české titulky.

Nic, vůbec nic, stejně jako u předchozích dílů trilogie a to je velká škoda, protože by se dalo jistě mnoho říct jak o natáčení Naqoyqatsi, tak celé qatsi trilogie.

Pokud jste neviděli Koyaanisqatsi a Powaqqatsi, tak toto není dobrý film se kterým začít, jděte pěkně na začátek tohoto příběhu o naší civilizaci a vraťte se, až je shlédnete. Tak už? Fajn. Naqoyqatsi je natočen o mnoho let později než první dva snímky a jeho pojetí se také hodně liší, oproti scenériím z prvních dvou filmů zde dostáváte rozpohybovanou surrealistickou malbu. Jistotou zůstává hudba Philipa Glasse, která je přesně napasovaná na jednotlivé záběry filmu, vše je v rytmu hudby, tak jak to třeba známe z legendárních snímků Sergia Leoneho. Sílu celému soundtracku dodává mistrovství virtuosa na violoncello Yo-Yo Ma, který vás přesně naladí tak, jak to režisér snímku zamýšlel. Celkově se jedná o téměř snový zážitek, který však ve Vás po probuzení zanechá trpkou pachuť, ale to není vada filmu, tak to bylo zamýšleno.
Pokud první dva qatsi filmy znáte nebo dokonce máte, tak si už nic neřešíte a disk máte v košíku, vy ostatní, zkuste nejdřív váš oblíbený server na stahování filmů nebo hudby a uvidíte, pokud vás tyto filmy dostanou odměňte autory zakoupením originálních disků a pokud ne? No i na tu Ulici se musí někdo dívat.

Ferry | 6.6.2016 07:48 | hodnotil v magazínu Film-Arena.cz

Klasicky plastak.

i posledni dil serie mam paradni obraz.