Hodnocení Hráč (DVD)

Celkem hodnocení: 1 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:6.4.2016
Logan | 6.4.2016 20:27

Obyčejná plastová krabička bez vnitřního artworku.

Obraz je v rámci DVD formátu v pořádku, přesto je znát, že jde o starší snímek, zejména v tmavých a nočních scénách. Formát obrazu je 16:9.

Zvuk je ve standardní DVD kvalitě. Jazyk je v angličtině a češtině Dolby Digital 5.1. Film je podpořen českými titulky.
Na českém dabingu se podíleli: Michal Holán, Tereza Chudobová, Jiří Ployhar, Jaroslava Brousková, Bohdan Tůma, Radek Hoppe, Týna Průchová, Bohuslav Kalva, Jan Maxián, Vojtěch Hájek, Ivo Hrbáč, Radana Herrmannová, Pavel Soukup, Radovan Vaculík, Dana Syslová, Tomáš Juřička, Zuzana Slavíková, Zdeněk Podhůrský a další.
Překlad: Petra Matějková
České znění vyrobila: Tvůrčí skupina Josefa Petráska.

Griffin Mill, úspěšný vedoucí jednoho hollywoodského filmového studia je sužován pohlednicemi vyhrožující mu smrtí. Po vlastním vyšetřování se sejde s domnělým pisatelem, zneuznaným scénáristou, a po vzájemné potyčce ho neúmyslně zabije. Pohledy však chodí dál a Griffin musí čelit vyšetřování policie i útoku na svou pracovní pozici. Z případu sice vybruslí i v práci si polepší, ale po určité době je kontaktován jedním scénáristou, který mu nabídne k realizaci scénář, popisující příběh nápadně podobný Griffnově vražednému zážitku z oné nešťastné noci.
Mnoha cenami ověnčený snímek z roku 1992 režíroval zkušený Robert Altman. Snímek má sice samostatně fungující děj i zajímavou zápletku, ale v druhém plánu ho lze chápat jako velmi ostrou satiru na neosobní a tvrdou hollywoodskou mašinérii. Žánrově je film označován jako komedie, ale když už, tak velmi černá a spíše úsměvná a sarkastická, než na bránice útočící. Kromě zmíněné promyšlené zápletky se film může pochlubit i perfektním hereckým obsazením v čele s Timem Robbinsem v hlavní roli. Vzhledem k tomu, že se film odehrává v Hollywoodu, hrají někteří herci sami sebe a opravdu mnoho dalších se objeví v cameo výstupech.
Film jsem viděl poprvé v 90. letech, kdy jsem si ho jako dítě půjčil z videopůjčovny na VHS. Musím uznat, že naplno jsem ho docenil až teď, v dospělosti.
70 %