Celkem hodnocení: 3 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:3.5.2016
Bender | 3.5.2016 11:32

----------------------------------------------------------------------------------------------------

djfilcek | 16.6.2014 19:29

Supr filmek a vynikajici Mel Gibson

Logan | 30.9.2012 16:09

Po úspěšné loupeži 130 tisíc dolarů, o které zchudla čínská triáda, zůstane na zemi ležet jeden z lupičů jménem Porter. Několikrát ho do zad střelila vlastní manželka Lynn, ale předem to naplánoval jeho komplic Val. K vlastní smůle do budoucna, se bohužel nepřesvědčili, jestli je Porter skutečně mrtvý. Ten jako zázrakem přežil a po vykurýrování nastupuje cestu nekompromisní pomsty. Mezitím, kdy se nacházel na pokraji života a smrti, se věci pohnuly. Zoufalá Lynn získala heroinový návyk a Val se za Porterův podíl z loupeže stal členem všemocného Syndikátů, který ovládá městský organizovaný zločin. Poté, co se Porter srovná se zrádnou manželkou, vyhledá Vala a vyžádá si na něm svých 70 tisíc. Nic však nejde, tak hladce, jak si to maloval. Za chvíli jde Porterovi po krku celý zločinecký Syndikát, dvojice zkorumpovaných policajtů a dokonce i asiati, kteří chtějí pochopitelně zpět své peníze. Mrtvoly se kupí a Porter se společně s milenkou a luxusní prostitutkou Rosie brodí krví stále výše v zločinecké hiearchii. Touha po pomstě a po svých penězích je nejsilnějším motorem a za svým cílem se Porter zuřivě žene jako pittbul.

Režisér Brian Helgeland natočil tento film v roce 1998, jako stylový zářez do žánru noir. Chlapi jsou drsňáci a všiváci, ženy jsou osudové a kladného hrdinu, abys pohledal. Děj filmu doprovází Porterův vnitřní monolog. Celý film je laděn do studených, temných barev, násilí ani krvi se nevyhýbá. Porter trousí suché hlášky a je drsnější než šmirgl papír. Prostě akční klasika 90. let. Snímek je adaptací románu Richarda Starka „Hunter“. V hlavní roli Portera září herecká stálice Mel Gibson. Zrádného Vala si zahrál Gregg Henry, manželku Lynn ztvárnila Deborah Kara Unger, milenku Rosie ztělesnila vždy sexy Maria Bello, menší, ale zajímavou roli si vystřihla Lucy Liu a jako boss zločineckého syndikátu je k vidění matador Kris Kristofferson (pouze v této verzi, protože v režisérském střihu je místo něj žena).

Odplatu v České republice distribuuje společnost Magic Box, a.s. Disk obsahuje kvalitní zvuk anglický Dolby Digital 5.1a český Dolby Digital 2.0. Na pohodovém českém dabingu se podíleli Vladimír Dlouhý, Josef Carda, Miroslava Součková, Michal Pavlata, Pavel Rímský, René Slováčková, Aleš Procházka, Michaela Kuklová a Michal Jagelka. Film je podpořen českými titulky, které jsou místy trochu zpomalené. Obraz není nijak zvlášť ostrý, ale ucházející a je ve formátu 16:9 (2.40:1). Porter všechny bonusy zastřelil svým Magnumem, takže na disku není ani jeden.