Uživatel z e-shopu Eva B. | 7.9.2016 10:05

dobre

Logan | 27.5.2016 22:55

Obyčejná plastová krabička s vnitřním artworkem.

Obraz je v rámci DVD formátu v pořádku. Formát obrazu je 16:9 (2,35:1

Zvuk je ve standardní DVD kvalitě. Jazyk je ve francouzštině a češtině Dolby Digital 5.1. Film je podpořen českými titulky a českými titulky pro neslyšící.
Na českém dabingu se podíleli: Anna Šedivková, Marcel Vašinka, Zdeněk Maryška, Petra Tišnovská, Oldřich Hajlich, Kateřina Peřinová, Radka Malá, Pavel Dytrt, Helena Němcová, Roman Hájek, Radovan Vaculík, Pavlína Kostková Dytrtová, Vojta Hájek, Bohuslav Kalva, Petr Neskusil, Helena Hanson a další.
Překlad: Jitka Hartmanová
Zvuk: Tomáš Mourek
Finální mix: Matěj Večeřa
Dialogy a režie: Helena Dytrtová
České znění vyrobila: Tvůrčí skupina Markéty Kratochvílové pro společnost Bontonfilm v roce 2016

Bůh žije v Belgii a jako svůj první čin, stvořil Brusel. Pak vytvořil všechny ty další věci včetně zvířat a lidí. Jenže protože je to bytost prohnilá, tak se nejvíce baví lidským neštěstím. Syn od něj odešel a tak žije se svou ženou a malou dcerkou jménem Ea. Ta však otcovo despotické chování vůči lidstvu odmítá dále tolerovat a přejde do protiútoku. Vleze do otcovy pracovny a všem lidem na světě odešle SMSku s datem jejich smrti, čímž změní lidské uvažování nejen o budoucnosti. Ea pak uteče na Zemi, kde hodlá sepsat svůj Zbrusu Nový zákon a na radu svého bratra J.C. vyhledá svých šest apoštolů mezi nimiž je např. zabiják, dívka s jednou rukou, sexuální maniak či malý transvestita. Bůh si však do svého písečku hrabat nenechá a vydává se ve stopách své dcery mezi lidi.
Při sledování koprodukčního filmu belgického režiséra Jaco van Dormaela se mi stále vybavovala kultovní Amélie z Montmartru. I Zbrusu Nový zákon je originální, hravý i provokativní s řadou až surrealistických prvků. Postavy nezřídka mluví přímo do kamery a komentují děj. Občasné odbočky vtipně dokreslují vyprávění postav či jejich představy. Oproti Amélii je však tento snímek mnohem více nostalgický a posmutnělý, ostatně velká část děje se točí okolo smrti a nejvíce zápornou postavou je zde Bůh s vizáží nepopáleného Freddyho Kruegera. Humor zde sice je, ale spíše hořký či vyloženě černý. Rozhodně bych snímek nenazval komedií. Nostalgickou atmosféru pomáhá dotvářet i přesně padnoucí hudební doprovod.
70 %