Hodnocení Záhada Blair Witch (DVD)

Celkem hodnocení: 2 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:30.9.2015
Uživatel z e-shopu Elena B. | 30.9.2015 11:18

Wolfie | 25.11.2014 09:41

Zde se jedná podle mého názoru rovnou o světový unikát. Artwork je sice z přední strany "stejný" jako obecně známý cover, ale přecijen inovovaný, což dává této edici přidanou hodnotu i po stránce obalové. Zadní strana je podle mě dosud nejlépe zpracovaná, byť chybně uvádí počet přidaných scén - jsou totiž všechny čtyři, nikoli jen dvě. To samé platí i pro upoutávkový proužek na přední straně. Stejná chyba je i na obalu blu-ray edice. Absence vnitřního artworku mi vůbec nevadí. :)

Po vizuální stránce jsem se dočkal velkého překvapení. Film je totiž v této DVD verzi masterován z remasteru určeného pro blu-ray, tudíž kvalita obrazu je v rámci DVD vydání na ještě vyšší úrovni, než kdykoli předtím. Pokud jde o zpracování menu, je speciálně vytvořené pro tuto edici. Sice to není tak pěkné, jako původní americké DVD menu, ale pořád je to stokrát lepší, než menu u pošetkové (trafikové) verze, jež u nás vyšla dříve. Počet kapitol je 16 (+ závěrečné titulky), čili stejně jako u blu-ray. Jen malá škoda, že nejsou v menu jednotlivé kapitoly pojmenované, u amerického blu-ray názvy měly. Nevadí. :)

Zvukové stopy DD 2.0 EN a DD 2.0 CZ. U kvality zvuku si není nač stěžovat. Podobně jako u obrazu, ani tady nemá blu-raykový DTS-HD nijak navrch, vzhledem ke zdroji při vzniku materiálu. Potěšila mě přítomnost klasického českého dabingu. :)

Konečně jsem se dočkal, ani jsem nečekal, že bych se toho dožil! Ultimátní bonusová nálož mě přilákala ke koupi této edice především. Distributor se vyznamenal v nejednom ohledu. Všechny bonusy jsou s českými titulky, poprvé u českého vydání tohoto filmu. Hlavním tahákem je zde samozřejmě sekce alternativních závěrů, které jsou celkem čtyři. Váhal jsem s koupí kvůli chybě na obalu, myslel jsem si totiž, že blu-ray verze bude mít 4, kdežto DVD pouze 2, z marketingových důvodů, ale nestalo se tak! Filmareně vděčím za informace v databázi recenzí, kde je v obsahu bonusů vidět, že scény jsou opravdu 4 i přes chybu na obalu. Riskl jsem to a nelitoval! DVD má skutečně stejný obsah jako blu-ray, za což patří distributorovi velký dík! Jediné co v bonusech chybí, je komentář tvůrců a bonus s názvem "Blait Witch Legacy", jež v době vydání uváděl distributor na svém webu v obsahu, leč není tam. Mě to ale nakonec nevadí, tato edice vypustila jen to nejpostradatelnější. :)

Perfektní a ultimátní edice, která u nás vyšla a v lecčems trumfuje i zahraniční vydání. Distributor příjemně překvapil přítomností a otitulkováním bonusů, včetně všech 4 (!!!!) alternativních scén, které na formát DVD např. v Americe ani nevyšly z marketingových důvodů podpory blu-ray formátu. Ten je u nás co se týče tohoto filmu položen na lopatky. Proč? Kvalita obrazu filmu není na blu-ray nijak výrazně lepší, což se týká i zvukových stop a pokud jde o bonusovou výbavu, je s blu-ray naprosto totožná! Díky moc za tuto úžasnou edici! :)